/>
Bicara Bumbung
Cuti sekolah buat apa hah ?
Khamis, Disember 09, 2010 | 2:16 PTG | 7 comments
Photobucket Warghh~ dah 9 Disember dah kan hari ni.

Cuti-cuti sekolah ni kan , korang buat apa hah ?


1. Melancong ?
2. Study ?
3. Kemas bilik ?
4. Makan ?
5. Shopping ?

Salah! Salah!

Korang dok online je kan 97 HAHA.


Alala comelnya shopping ~

Since parents saya takde di sisi saya masa start cuti sekolah , maka tahun ni di awal cuti sekolah saya cuti tidak bersama dengan famili. Kiranya saya hanya menumpang kasih je lah. Takkan nak menumpang lebih-lebih kot. Parents saya pulak cuti sekolah dekat Mekah. Waa mana aci 96 Aci tak aci , aci kat India ~

Seminggu sebelum cuti sekolah saya dan Cik Muei (pakcik) dah plan taknak sekolah hehehe. Nak balik kampung jumpa nenek. Comelnya kiteorang nak jumpa nenek sampai ponteng sekolah. 

Jadi mulalah hidup saya di kampung masa cuti sekolah *padahal belum cuti.

Sehari sebelum raya Adha, pakcik ajak pi Kedah balik kampung. Excited sebab jalan-jalan jauh. Kiteorang bertolak nak-nak maghrib. Sampai pagi raya. Kat Kedah , raya Adha best sebab feel dia macam raya puasa. Pergi raya rumah jiran pun dapat duit raya. Korang ade ? Chehh berlagak tak tentu pasal.


Solat Subuh kat surau tol PLUS. Bila keluar nampak sunrise 81 cantik jelita cun meletup pop macam ni. Kat sini sunrise dia nampak cun sebab ada latar sawah yang hijau.


Anak-anak tekak kesayangan. Saya sayang yang belah kanan sebab time dia lapar dia suruh saya masak maggi pastu kata sedap. Chehh pandai je dia bodek. Nampak macam tingkatan 2 tapi sebenarnya baru nak masuk darjah 3.

Padang sawah ni belakang rumah je. Ngintip kat tingkap rumah dah nampak. Jalan kaki tak pakai selipar 56 pun boleh. Apa lagi yang boleh saya describekan ? Tiap petang syok je jalan-jalan kat batas sambil lari-lari  94 Dah macam padang bola je kan kiteorang buat.

Apa lagi yang best korang buat kat Kedah ?


Macam-macam sebenarnya. Tapi henfon ke mana , gambar ke mana. Tinggal je dalam bilik. Tu bukti betapa nikmatnya kiteorang kat sini sampai lupa henfon  ; teknologi canggih.

Bila ikut mood , Mak Shah buat ayam dan daging bakar. Bakar kat belakang rumah. Bahang habis muka macam kiteorang pulak yang kena panggang. Korang cakap sekarang , kat bandar ada ke macam ni ? Sayur botol apentah pun kutip je kat tepi rumah. Free! Ayam 68 belambak kat reban. Ayam belanda pun ada. Warghhh~

Lagi satu, beras kat sini fresh. Terbaik dari ladang. Tak kapur lagi. Kalau basuh, air basuh beras jernih putih bersih je.

Malam-malam, kiteorang habiskan masa depan tivi 95 Tak kisah la tengok tivi ke , baca novel ke , sumbat earphone ke, dodoi adik ke , semuaaaa kat depan tivi. Kira tempat pengumpulan barang seisi keluarga bila malam-malam.

Sepupu-sepupu saya excited dengan cerita hantu 2. Cepat-cepat saya sambar novel , ambik bantal sebagai keselamatan telinga. Tak macam seram pulak kan baca novel tapi telinga dengar bunyi pelik-pelik. Hilang terus nak concentrate nak baca novel. Tapi lawak pulak Puteri ni. Dipilihnya saya sebagai peneman :P


Puteri nampak cute bila takut kehkehkeh.


Tak de kaitan sebenarnya. Saja buli dia :P


Suka cari pasal dengan abang dia. Alaaa abang dia ni anak tekak yang saya sayang tu :P Saya suka video ni sebab boleh report kat ayah depa hahaha. Hah kan ayah dah pesan jangan dekat dengan abang ?


Aisehh puteri dah terer buat mulut 


I like her the way she is :) Cute je bila candid. Saya sayang awak la Asfa Athirah.


Ni kucing Photobucket sesat. Tak bela pun tapi nak jugakk senyap-senyap masuk rumah tido. Agak kekurenggggggan sopan di situ. Pakcik kata jangan dekat sebab dia pernah gigit tapi dia ni manja dengan saya. Cehh ngada-ngada. Menyampah.

Ni..... ni! Lagi sorang budak comel versi Kedah.


Kiteorang panggil dia Amad. Nama panjang Ahmad Munawwar. Alahai comelnya nama. Umur baru 3 tahun tapi kawan dengan Puteri yang 5 tahun. Takpe, semangat berkawan. Trademark Amad ; BANG! Kenapa bang ? Bang dalam loghat Kedah membawa maksud azan. Dia suka buat gaya azan walaupun taktau nak sebut apa time azan tu haha. Tegok la gaya , siap kuatkan speaker. Betul-betul ADA GAYA.


Puteri time dalam kereta 28 cakap dengan ummi dia. HAHA cute she isn't it ?

Semalam Ama' datang rumah. Saje jalan-jalan sambil study sama-sama. Kalau dia tak datang, alamat tak bukak buku Geo form 1 yang tersadai kat almari tu.

Label:



Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha