/>
Bicara Bumbung
Komunikasi
Khamis, Oktober 08, 2015 | 3:49 PG | 0 comments
Nak tak saya bagi dalil pengalaman kepada peri pentingnya komunikasi yang berkesan?

Okeh jom kita mengembara.

Tadi saya pergi library untuk teman kawan pulang buku, sampai je pintu masuk sebelum scan kad matriks, saya pandang pandang pegawai tu macam pandang saya.

"Err, check beg ke?
*angguk*
Wokey fine. Oh ha botol air takleh masuk. Terserlah keterlupaan dan kejarangan ke library haha.

Check punya check, takpa la biar kawan masuk pulang bukunya dan saya lepak bersama kusyen empuk.

Pegawai ni rupanya jsnis perhati orang je tahu. Tak reti nak cakap dulu.

Berlalu la seorang lelaki yang aci redah je masuk scan matriks..

Lelaki di belakangnya pulak TERpandang pegawai tu and yueh kena check lagu.


"Lelaki tu tak reti bahasa " -- Tedia ketat ja muka.

"Err, encik kena cakap kuat sikit la"

"Dia dah pandang saya dah, tapi tak faham bahasa" *masih ketat*


Adoi pakcik ni pun lebih kurang tak faham bahasa jugak.'

Saya terpandang makhluk seterusnya yang nak masuk scan kad, terus cakap
"Encik, kena check beg dulu"


Lelaki tu terus faham dan pergi kaunter untuk check beg.

Keh keh ada paham pakcik? Belajar lah engkau akan pengalaman.

KITA MANA LA BOLEH EXPECT SEMUA ORANG FAHAM KITA. ADEH.

Tak faham, tanya.
Rasa tak selesa, bagitahu.


Yiey one lesson learnt.


Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha