/>
Bicara Bumbung
The Talentime
Jumaat, April 24, 2015 | 1:36 PG | 0 comments
Hi guys. It's already 1:14 a.m and I'm writing..geez.


Ada sesiapa tak kat sini pernah dengar lagu Kau Pergi- Aizat Amdan?
Ataupun I Go (english version je)
Ok, dah tangkap leleh??

You should try watch this film then. Arahan arwah Jasmin Ahmad.





Pelbagai watak. Pelbagai background. Pelbagai isu diketengahkan. Pelbagai emosi.

Haha tu my point of view la.
Eventouugh saya tahu filem ni takda menerap unsur agama...
but after watching this, I just feel I want to be better. Kemanusiaan.

Part paling kelakar; kakak & uncle Ganesh borak satu apa saya tak faham. Dah habis gelak satu scene tu baru tahu ada translation kat youtube ni.

Part touching; mak Melur tahan mak Manesh daripada pukul Manesh. dan, kawan Cina yang akhirnya dipanggil bestfriend join Hafiz punya performance main 'erhu' (kot). Dah la bunyi music benda tu memang peranan dalam lagu tu.

Part sentap; Datin Kosong dok sibuk tanya fasal MeiLing "eh you tak takut ke dia pegang apa-apa lepastu dia masak untuk you?" konon macam sinis kat non-muslim sebab diorang take non-halal -- Last-last, "datin dah solat??" - "eheh saya lupa pulak bawak telekung saya". Then, rupanya MeiLing tu Islam.

Part comel; tengok happy family Melur. dan cara Hafiz treat his mother.

Part illegal; lovey dovey tu a.k.a monkey love. Hehe monkey manesh.

Part tanda soal; Kenapa doctor tu emo semacam?
Saya tak faham part Hafiz kata probability/kemungkinan jawapan betul dengan dadu tu 100%. Pastu fasal judi. Tak paham!

Dan dan dan, kalau awak dah tengok filem ni bagilah tahu saya ye! Saya macam perlukan seseorang untuk kongsi rasa dan pendapat tentang filem ni.

Oklah, baba suruh tidur sejam yang lalu rasanya. Keh.


Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha