/>
Bicara Bumbung
Sekeping kertas yang menumpahkan air.
Ahad, Julai 06, 2014 | 6:18 PTG | 2 comments
Al-kisahnya, tadi Open Day bagi warga MITT. Atau nama lainnya adalah Perjumpaan Tiga Penjuru.

Rukun-rukun ni Open Day nii biasa ah ada guru, pelajar, parents dan paaaaling penting adalah SLIP.

Teringat MatLuthfi.

"Kita buat kenduri untuk tengok...."

"Tengok cheq" *tangan ke dada*
"Bukan hang, tengok ni ha!" *kibas slip* "Hang nanti dok dapur cuci pinggan"

Peh hanya kerana sekeping kertas.

Oyeah, kertas ni ler yang berjaya menumpahkan air yang berkolam kat mata saya ni ha untuk harini. Tears burst out from my eyes. (ah lamanya weh tak buat essay)

Tumpah laju-laju takyah la citer ek.

"Okay la ni Husna. Usahaaa sikit lagi je ni. Tinggal lagi berapa bulan je lagi"

"Ustazah, acane nak dapat semangat balik tu?"
Saya dah pandang ummi. Tak dan dan (tak habis habis) dengan semangat engkoooo ni)

"Buat benda yang awak suka+minat la sampai jadi semangat"

Saya pi throwback zaman menengah bawah saya dulu. Saya ada satu buku kecik dan pensel bawak gi memana. Sukaaaa sangat menulis dulu. Nak kata pendiam, tak ye jugak. Cuma tak peramah. Hihi. Amende yang saya tulis? Ala-ala diari jugak. Budak buli pun saya tulis. Saya conteng nota sambil gelak dalam kelas pun saya mention je dalam buku tu. Ustaz masuk ceramah sat pun masuk dalam tulisan saya. Znything that happens randoml

Dan, photography is my passion. Every weekend saya mesti update Flickr tu ha. Dia sebenarnya macam bagi satu feeling of a satisfiction lepas habis edit gambar tu. Siyes talk. Lagipun dulu saya rajin dok explore luar rumah cari objek untuk disnap.

Ye masalah MALAS ekceli telah didetect. Hurrr.

Borak juga tadi dengan kakak ex-STAMittz tahun lepas, dia kata memaaang umur 18 ni ada satu perasaan indescribable hinggap. Susah nak dikabor. Yelah indescribable kan. Sampai ada perasaan mcm benci diri sendiri. Anyone with me? Aneh-aneh punya perasaan.

Satu pesan ustazah yang saya tak lupa dan taknak lupa adalah;

"Setiap hari cuba hafal Quran sikit-sikit. Orang hafal Quran ni Allah tolong punya"
Peh kata have a faith kan. Yelah dah hati terang mesti lah senang je benda benda baik masuk.

Awak yang baca ni, doakan saya rajin hafal dan kuat ingatan yaa.


Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha