/>
Bicara Bumbung
Kelas Feqah +U.Gazali
Sabtu, Julai 05, 2014 | 10:30 PTG | 0 comments
For the first time in this year, terjadilah satu kelas tambahan STAM. Ye seingat saya lah. Tadi adalah kali pertama. Kelas Feqah bersama Ustaz Gazali. Minggu pertama dalam bulan puasa.

Hujan pulak tu. Sejuuuuuk. Just nice.

Allah izinkan saya datang, bersama dua orang classmate(s) lelaki. Dah tiga orang ja dalam satu kelas bersama ustaz. Classmate(s) sekaum saya memasing punya sebab tersendiri; takde transport, badan panas tak sihat dan ikut keluarga pulang ke kampung. Memasing punya jalan citer memasing kata orang.

Tu pun Alhamdulillah sempat call sorang tu untuk remind ada class. Nasib baik rumah dekat. Kalau taak, kang tinggal saya berdua je dalam class.

Saya sendiri, memula memang kalau ikut malas boleh je tak datang. Rumah pun bukannya dekat. Tapi bila ingat janji beria dengan ustaz, pastuuu rumah ustaz dengan sekolah lagi jauh sebenarnya! Peh peh. Ok datang je ah. Bukannya kena drive pun. Ummi ada nak offer hantarkan.

Oyeah. Kami bertiga campur ustaz dalam kelas Feqah di tingkat 2 sebab kelas kitorang tetiba takde elektrik. Dengan bau kilangnya lagiii haha pasir gudang kan. Tapi Alhamdulillah sejuk tuu patut sangat buat hati lapang.

Ok citer dia bermula,

Tetiba je ada ustazah datang serang hendap,
"Laa ingat ada 30 orang tadi"
Mungkin kerana suara ustaz yang bergema dalam kelas yang besar tu yang dengar macam meriah.

"Ustazaaah, takpe ada sayap malaikat banyak ni"
Sambil tangannya diapung-apungkan ke atas udara.


Sejuk tu terus-terusan terasa.
May Allah bless.

Saya tak kisah sangat kut sorang perempuan. Tara apa hal. Sebab tahu saya rasa safe dengan diorang. Ala dulu addmath class pun camtu saya sorang. Daan saya tau, lepasni takde jaminan yang saya akan terus berteman. Am i right??

Rabu ni SYAFAWI! Ala kata englishnya, ORAL ha. 


Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha