/>
Bicara Bumbung
Erti sebuah kemaafan.
Jumaat, Julai 11, 2014 | 3:46 PG | 2 comments
Cuba teka sekarang pukul berapa?
It's already 3:15 a.m! Tak sampai beberapa jam lagi loceng ummi akan berbunyi menandakan ummi akan bangun dan menyiapkan sahur.

Mu bakpe tak lena gi?

Ni hah, kawan saya ajar minum kopi lepas tarawih so that boleh tahan stay up untuk siapkan kerja kursus. Saya selalu kemain awal tidoq lepas terawih terus laloq menuju katil. Haha.

Ok tu status saya sekarang. Panjang benor ko buat muqaddimah. Kita masuk kepada main topic ye.

Tadi petaang lepas balik sekolah, saya dikejutkan dengan satu pengakuan. Pengakuan daripada sorang kawan rapat saya. Imagine thaaat, kitorang kawan since form 1 sampai ler form 5. Istimewanya dia ni kan, sebab dia sangat appreciate diri saya haha lewlz. Kerana diriku begitu berharga~ Sebab saya sedar saya ni feelingless punya orang well I can say la. Tak reti nak express feeling sangat.....kecuali dalam writing. Hah kalau menulis sebat ah saya nak tulih apa haha ikut suka limpa saya la kan.

Kisahnya, kawan saya ni mengaku satu kesalahan dia pada saya. Ala benda tu pun terjadi masa form 1. Cenonet dulu haa yang kalau boleh nak buat nota tu kalerful je haha eh eh sekarng pun ye tak.

Apa dia buat weh?

Atas sebab saya yakin yang reader saya ni berapa ketul je dan kawan sayaa bukan la pembaca blog, saya citer jugak atas dasar untuk sama-sama amek ibrah untuk kisah ni. Tambahan pulak, saya macam yakin saya dah hilang banyak readers. Huahuahua.

Masa form 1 tu, dia la pencuri buku-buku tulis saya. Memang dua tahun pertama sekolah saya mengalami misteri kehilangan buku secara drastik. Memang melampau ah dia punya kehilangan. Penat ja nanges depan classmates lol. Tapi reda je masa tuu saalin balik pinjam kawan punya. Saya pernah je update ni kat post lepas tahun 2010.

Kawan rapat sendiriiiiii peminat buku aku rupanya selama ni? Hehey.

First reaction, yea for sure terkejut ah. Tapi dah dasar feelingless kan pastu dah la lapor, rasaaaa entah takde menda. Wehh dah berzaman kot. PMR SPM lepas dah. What for nak marah pun?

But, i am proud of her sebab kejujuran. Lega laa sikit kan. Padahal takyah cakap pun takpe sebab ianya aib diri sendiri. Cukup la sekadar mintak maaf. Settle.

Moreover, kebaikan yang dia pamerkan sepanjang perkenalan kami terlaluuuuuu banyak. Sampai dah terhapus dah kejahatan yang satu tu. So ada apa hal.

Dia, walaupun bukan bijak pandai yang boleh diajak study sama-sama, tapi dia ada ajar saya sesuatu. Yang takde dalam buku.

Dia, eventhough bukan la ahli agama yang boleh nasihat + bawak saya ke jalan lurus pun. Taaapi people changes kan? Manusia tu fitrahnya suka kepada keelokan. Pagi exam mid year tu dia la yang ajak saya pi tunai solat Duha kat surau.

Dia, bukan la berhikmah dalam kata-kata. Tapi hadirnya dia tu mampu mengubah atmosfera yangbsuram jadik ceria. Kan tuu satu anugerah?

Saya taktau apa saya dah buat untuk dia, sampai dia appreciate saya terlalu dan dia kata hanyalah saya sorang best friend dia. Saya taktau T.T Padahal biasa je rasa lol. Ye saya memang seorang memboringkan. Lalala.

Hmm, moral value? Appreciate ah orang yang appreciate anda. Saya niii pun kalau dia tak sayang saya, ingat nak ke saya sayang dia? Lol.

Moga-moga kami dibimbing je jalan yang lurus.



Wahai awak, saya tau awak tahu link blog ni taaapi ada awak baca? Tak kaan haha. Tapi andaikata awak terbaca, bukan niat saya nak memburukkan awak tapi sebenarnya ni satu penghargaan. Saya cuma nak menyeru kepada readers saya supaya jujur apa adanya. Oh yeah tu tambah nilai untuk awak. Awaaak sangat ah jujur and outspoken orangnya.

Dan, kemaafan menjanjikan satu kemanisan. Believe meee.


Inilah kekuatan ukhuwah, bro.
Bukan kaau, tali ni.
Haha teringat matluthfi kbyez.



Ah rindu nak menulis. Post ni pun terlahir sebab diri sendiri dok seru orang jangan berhenti menulis tapi blog sendiri dibiar sepi. Eh kalau cakap pasal rindu, kanggg mesti ada yang menyampuk, "Eh dah tahu makna rindu?" --Saya masih fail bab rindu orang laa haha.

Ni kompem esok tidoq dalam kereta on the way ke key ell.



Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha