/>
Bicara Bumbung
Hanya mampu merancang.
Ahad, April 20, 2014 | 11:49 PTG | 4 comments
Kalau orang tanya saya la,

"Lepas STAM plan nak gi mane?"

Dengan konfiden dan tanpa rasa bersalah, saya akan jawab je saya nak mohon dQ. Buat diploma. Padahal STAM pun setaraf diploma.

Haha apesal eh?
Ni haaaaa.. Baba punya harapan nak anak dia jadi penghafal Quran.
Yea saya tahu ianya time consuming.
Habis study lambat...kawin tua oh ini lewlsz lagi tetiber. Mohon ignore.

Ummi pulak pesan awai awai dah, alaaaa habiskan la surah syafawi STAM tu ha dulu. Baru boleh ukur boleh bawak ke idok satu Quran dalam hati tu. Nak menghafal memang senang, nak kekal dalam ingatan +hati tu yang payah. Kalau hati dok hitam toksey berangan la. Eeee :(

As for degree, saya teringin nak buat Psikoligi + Fiqah. Ahaha yea benarrr terpengaruh dengan Fatimah Syarha.  Ha gi la google beliau secara jemaah.
Tambahan! Kalau boleh saya tanak tinggal bidang Matematik. Saya masih nak bermain nombor dan menumbuk kalkulator. Hikhok.

Masalahnya di sini adalah, orang cakap diploma dan degree adalah saling berkaitan. Kalau salah mohon yaaa betulkan saya. Kat dQ nu haa bidang diploma yang ditawarkan semuaaa agama belaka. Padahal saya nak menceburi bidang sains kemanusiaan utk degree. Adoi punca detected.
So, boleh jadiiii je saya tak terbang ke dQ KALAU betul laa nak ambil psikologi kan.

So kena buat backup plan. Saya pun godeh la brochures USIM UIA bagai dapat kat Jom Masuk U yang pergi last year.

Yihaaa ada chance. So the second choice is, lepas STAM saya boleh mohon USIM ni ha untuk psikologi. Syaratnya STAM at least Jayyid Jiddan. Wohaa!! 0,0 Hmm saya ni dah la target Mumtaz je. Ekeke amiiin. Tak salah kan berangan?


Pastuuuuu kan you know what, pakcik saya ajak mohon IPG! Amende tu IPG? IPG stands for Institut Pengajian Guru. Ohoi kalau salah mohon betulkan.
Saya pun mohon..dengan niat nak ambik pengalaman interview je pun. Tapi saya tak pergi punnnn interview tu, kwang kwang kwang, tanpa rasa berdosa. Sebab kejauhan dan jugak ayah saya baruu je sampai Malaysia waktu tu.

Hot news: Pakcik saya habaq permohonnan pengajian ke timur tengah masih dibuka sampai 15 Mei ni!! Nak mohon laaaa. Ummi dah tak kisah anak dia nak sambung belajaq kat luar negara kih kih.









SEKARANG: I have to accept the fact that I'm still a school student. Huah huah. Masih beruniform dan bekasut kain ye kengkawan. Syafawi bulan 7 ni laaaa weh sila la sedar. Acane nak overcome malas sapa nak bagi titbits??
Apa yang saya tau, kena buat2 productive nanti semangat tu datang. K ye kot.
Apapun, lawan tetap lawan!!!





Older Post | Newer Post





بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat datang ke Bicara Bumbung kepunyaan NFatin Husna. Jemput baca entri mana yang suka. lepas tu, silalah tinggalkan jejak ya?


Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha